5 zasad zdrowej diety – poznaj i zastosuj już dziś!

5 zasad zdrowej diety – poznaj i zastosuj już dziś!

Żyjemy w czasach, kiedy stres, nadmierna nerwowość i pośpiech, towarzyszą nam niemalże każdego dnia. Oczywiście, wszystkie te czynniki, wpływają negatywnie na nasze zdrowie. Jemy w pośpiechu, nie zawsze zdrowo. Taki tryb życia, może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji, jakimi są chociażby nadciśnienie tętnicze czy otyłość. Problemy ze snem, nerwice…Można tak wymieniać i wymieniać. Jak zatem zadbać o swoje zdrowie, kiedy czasu mamy jak na lekarstwo? Jak w codziennym pośpiechu nie zapominać o zdrowym odżywianiu? Wbrew pozorom, jest to bardzo proste!

Pij dużo wody

Podstawą, jeśli chodzi o zdrowy tryb życia, jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Zaleca się, aby codziennie pić około 2 litrów wody dziennie. Co jest bardzo ważne, powinna być to woda, najlepiej niegazowana. Napoje gazowane, słodkie napoje niegazowane, nie są tak zdrowe dla naszego organizmu, jak mogłoby się nam wydawać. Przede wszystkim, zawierają w sobie cukier. Ten, w nadmiernych ilościach może okazać się bardzo szkodliwy dla naszego zdrowia. Jeśli jednak już koniecznie chcemy napić się czegoś innego, niż woda, wybierzmy sok naturalny, najlepiej tłoczony, bez dodatku cukru. To nie tylko odpowiednie nawodnienie naszego organizmu, ale też dostarczenie mu odpowiedniej ilości, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, witamin.

Jedz owoce i warzywa

Skoro o witaminach już mowa, naturalnym ich źródłem są oczywiście warzywa i owoce. Przy czym to, co jest ważne, to fakt, aby jeść je surowe. Poddanie obróbce termicznej jabłek, marchewki czy bananów sprawia, że tracą one swoje cenne wartości. Oczywiście nie da się w ten sposób postąpić z każdym warzywem. Ziemniaki czy seler, powinny być ugotowane. Zwróćmy jednak przy tym uwagę na to, aby np. nie dodawać zbyt dużej ilości soli do wody, w której gotujemy ziemniaki. Zachęcamy do skorzystania z cateringu dietetycznego w Trójmieście – każdego dnia bez zakupów, z dużą oszczędnością czasu otrzymujesz dawkę witamin i minerałów w bogatej palecie warzyw.

Ruszaj się!

Kolejnym, bardzo ważnym aspektem, jeśli chodzi o prawidłowe dbanie o nasze zdrowie, jest codzienna aktywność fizyczna. Wiadomo, że nie zawsze mamy czas na to, aby pójść pobiegać, czy przejść się na siłownię. Nie oznacza to jednak, że mamy rezygnować z codziennej aktywności fizycznej. Możemy w jej ramach np. pójść na spacer czy, jeśli tylko jest to możliwe, przejść się pieszo do pracy. Wyjście po zakupy także może być pretekstem do spaceru. Innymi słowy, jeśli tylko nie musimy korzystać ze środków transportu takich, jak autobus, tramwaj czy samochód, zrezygnujmy z tego. Nasz organizm z pewnością nam za to podziękuje.

Sen to zdrowie – zadbaj o jego odpowiednią ilość

Bardzo niewiele osób wie, że kluczowe znaczenie dla zdrowej diety ma sen. Jeśli śpimy mało, budzimy się zmęczeni i niewyspani. Co za tym idzie, jesteśmy rozdrażnieni i zestresowani. Zaleca się, aby zdrowy sen, taki, który pozwoli nam odpocząć, trwał około 7-8 godzin. Organizm musi się zregenerować. Bardzo ważne jest także to, aby przed snem się wyciszyć. Nie słuchajmy głośnej muzyki, zrezygnujmy z patrzenia w ekran komputera czy smartfona. Zamiast tego np. poczytajmy książkę, czy posłuchajmy cichej, uspokajającej muzyki. To takie działanie, z pewnością przyczyni się do poprawy jakości naszego snu.

Używkom mówimy: NIE!

Zdrowa dieta, to nie tylko spożywanie odpowiedniej ilości posiłków, dbanie o odpowiednie nawodnienie organizmu czy zdrowy sen. Bardzo ważne jest też to, aby możliwie jak najbardziej ograniczyć używki. Jeśli palimy papierosy – powinniśmy rzucić. Wino jest w porządku, ale w małych ilościach i najlepiej do posiłku. Zdecydowanie należy ograniczyć też picie kawy – wypłukuje ona z organizmu cenny magnez. To wbrew pozorom małe rzeczy, ale w ostatecznym rozrachunku, poprawią one nasz zdrowie.