Wpływ diety wegetariańskiej na nasze zdrowie

Wpływ diety wegetariańskiej na nasze zdrowie

Jedzenie warzyw oraz owoców, jest kluczowe, jeśli chcemy aby nasza dieta była odpowiednio zbilansowana. Czy jednak całkowite wykluczenie produktów mięsnych jest dla naszego organizmu zdrowe? Czy dieta wegetariańska może mieć dobry wpływ na nasze zdrowie? Zdania na ten temat są mocno podzielone. Prawdą jest jednak to, że warzywa i owoce stanowią fundament naszej codziennej diety. Czy jednak wykluczenie z niej całkowicie mięsa jest dla nas zdrowe?

Przede wszystkim – zadbaj o dostarczenie organizmowi składników odżywczych

Każdy z produktów spożywczych, posiada konkretne właściwości i substancje, które są potrzebne naszemu organizmowi. W mięsie i rybach zawarte jest przede wszystkim białko i tłuszcze, których nasz organizm potrzebuje. Wykluczenie produktów mięsnych i rybnych, może stanowić dla naszego organizmu problem. Jak bowiem dostarczyć niezbędnego białka, które jest zawarte tylko w mięsie?Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku znalezienie takich produktów bezmięsnych, które dostarczą naszemu organizmowi konkretnego białka. To, które jest zbliżone do białka zwierzęcego, znajdziemy przede wszystkim w soi. Dlatego też, kiedy decydujemy się na dietę wegetariańską, powinniśmy zadbać o to, aby była ona bogata w soję. Nie oznacza to jednak, że musimy cały czas jeść kiełki soi. Białko soi, znajdziemy także w takich produktach jak chociażby tofu czy tempeh.

Różnorodność posiłków – nie zapominaj o tym

Dla wielu osób, dieta wegetariańska kojarzy się z tym, że nie ma w niej różnorodności i cały czas trzeba jeść te same warzywa. Otóż nic bardziej mylnego. Przechodząc na dietę wegetariańską, przede wszystkim zyskujemy możliwość poznania nowych smaków. Łączenie ze sobą warzyw oraz innych produktów, które nie zawierają w sobie mięsa, to prawdziwa, kulinarna przygoda. Bataty, papryka, cukinia, bakłażan, dynia…- to tylko niektóre z warzyw, których na co dzień wcale tak dużo nie spożywamy. Z powyższych produktów, można stworzyć pyszne, wegetariańskie leczo, zupy krem czy zapiekanki. Pamiętajmy, że na diecie wegetariańskiej nie spożywamy tylko i wyłącznie warzyw. Makarony czy ryż – to wspaniałe dodatki, które wzbogacą każdy wegetariański posiłek.

Dieta wegetariańska sprzyja odchudzaniu

Nie każdy o tym wie, ale przejście na dietę wegetariańską, bardzo często wiąże się ze zdrową utratą wagi. Jeśli zatem wiemy, że mamy na swoim koncie kilka nadprogramowych kilogramów, dobrze jest rozważyć przejście – chociażby czasowe – na dietę wegetariańską. Z pewnością uda nam się zdrowo, bez szkody dla naszego organizmu, schudnąć. W przypadku osób, które mają odpowiednią wagę, dieta wegetariańska pomaga utrzymać odpowiednią wagę.

Potęga roślin strączkowych

Rośliny strączkowe, które ze względu na swoje właściwości odżywcze, są bardzo ważnym elementem diety wegetariańskiej, także przyczyniają się do poprawy kondycji naszego zdrowia. Regulują procesy trawienne, dostarczają naszemu organizmowi potrzebnego białka oraz witamin. I to, co jest najważniejsze – są syte. Wegetariańskie posiłki, które zawierają w sobie rośliny strączkowe, to jedne z najbardziej sytych posiłków. Tym samym, porcje, które zjadamy są mniejsze. To także bardzo dobry nawyk – jeść mniej, a częściej. W przypadku diety wegetariańskiej, jest to bardzo proste do zrealizowania. W ramach przekąski, możemy zjeść owoc – np. jabłko czy pomarańczę. Nie tylko będzie to zdrowa przekąska, ale też słodka. Nie musimy zatem już zaspokajać potrzeby „na słodkie”, niezdrowymi słodyczami, które mają zdecydowanie negatywny wpływ na nasze zdrowie.

Sprawdź dietę wegetariańską w Trójmieście – żyj zdrowo!